Робота з літературним твором (письмово)
Письмова перевірка досвіду читацької діяльності у 2 класі передбачає первинне ознайомлення учнів із текстом під час читання його вголос учителем. При цьому другокласники мають стежити за читанням по тексту. Після первинного ознайомлення з текстом, під час його опрацювання учні виконують письмові завдання на перевірку сформованості вмінь визначати основну думку твору, його тему, розрізняти жанри, встановлювати послідовність подій у творі, характеризувати вчинки дійових осіб, пояснювати зображувальні можливості художнього слова тощо. У 2 класі письмова частина роботи передбачає 3 завдання з перевірки уміння працювати з літературним твором і 1 творчого завдання.
Через потік
Андрійко і Ніна поверталися із школи. На шляху був ярок. Припекло сонце, розтанув сніг, і ярком потекла вода.
Шумить бурхливий потік, стоять перед потоком Андрійко і Ніна. Та ось Андрійко швидко перебрів через воду, став на протилежному березі. Подивився хлопчик на Ніну, й соромно йому стало. Бо він же в чобітках, а Ніна в черевичках. Як же вона перейде?
«Ой, як недобре я зробив, - подумав хлопчик. – Чому я зразу не побачив, що Ніна в черевичках?»
Андрійко перебрів потік назад, підійшов до Ніни і каже:
- Це я хотів довідатись, чи глибоко. Бо переправлятися будемо вдвох.
- Як? – здивувалась дівчинка. – Адже я в черевичках.
- Сідай мені на спину, - сказав Андрійко.
Ніна сіла на спину Андрійкові, й хлопчик переніс її. (В.Сухомлинський)
1. До якого жанру належить прочитаний твір? Вибери і обведи правильний варіант.
А вірш
Б оповідання
В казка
2. Про кого розповідається в тексті? Запиши.
_____________________________________________________________________
3. Віднови послідовність речень відповідно до змісту твору. Впиши цифри у порожні клітинки.
□ Хлопчик переніс дівчинку на протилежний берег.
□ Андрійко і Ніна поверталися зі школи.
□ Подивився хлопчик на Ніну, й соромно йому стало.
□ Андрійко швидко перебрів бурхливий потік.
□ Хлопчик перебрів потік назад і підійшов до дівчини.
4. Чому Андрійкові стало соромно? Запиши.
______________________________________________________________________
Чому липень липнем назвали
Було тихо й спекотно. Над водою бабки літали, на кущах ягоди червоніли, понад квітами бджоли гули, сік-нектар збирали.
Все було так, як повинно бути в місяці липні.
От тільки сам липень був чимось не задоволений. Сонце яскраве -преяскраве, небо чисте, безхмарне, а липень хмурився.
-- І чого мене так назвали? – думав він. – Незрозуміло. Всі брати-місяці правильно звуться. Січень – снігом січе, травень – трави жене, жовтень – лист фарбує. Чому ж мене липнем назвали? Може спитати кого-небудь?
Побачив пташку і питається:
-- Скажи, будь ласка, як тебе звуть – величають?
Нічого не відповіла пташка, за мухою погналася, кинулась ліворуч, кинулась праворуч,клацнула дзьобом – і немає мухи.
-- Мухоловка, -- здогадався липень…
Дивиться він: на низеньких кущиках ягоди чорніють. Не питаючи, відразу дотямив – чорниця визріває.
-- Усіх, усіх як треба звуть, -- зітхає липень, -- тільки чому мене липнем назвали?
-- Липнеш до всіх, от і назвали, пробурчав старезний пеньок, що куняв на осонні.
-- От воно що, -- обурився липень, -- липну до всіх… -- І стало йому гірко, тяжко від такої несправедливості. Зітхнув бідолаха. А навкруги так гарно, сонце яскраве, повітря духмяне, чи то медом пахне, чи то липа цвіте…
-- Липа цвіте? Так, справді, липа цвіте… От воно що, -- зрадів липень, -- тому мене липнем назвали, що в цей час липа цвіте.
Над водою бабки літали, на кущах ягоди дозрівали. Понад квітами бджоли гули, а на узліссі липа цвіла. Все було так, як і повинно бути в місяці липні .
(226слів) І Прокопенко
1. Яка основна думка твору?
________________________________________________________________
2. До якого жанру відноситься цей твір?
________________________________________________________________
3. Підкресли в тексті кінцівку.
4. Напиши, чим тобі подобається місяць липень.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар