Аудіювання

Робота з літературним твором (письмово)

Письмова перевірка досвіду читацької діяльності у 2 класі передбачає первинне ознайомлення учнів із текстом під час читання його вголос учителем. При цьому другокласники мають стежити за читанням по тексту. Після первинного ознайомлення з текстом, під час його опрацювання учні виконують письмові завдання на перевірку сформованості вмінь визначати основну думку твору, його тему, розрізняти жанри, встановлювати послідовність подій у творі, характеризувати вчинки дійових осіб, пояснювати зображувальні можливості художнього слова тощо. У 2 класі письмова частина роботи передбачає 3 завдання з перевірки уміння працювати з літературним твором і 1 творчого завдання.

Через потік
Андрійко і Ніна поверталися із школи. На шляху був ярок. Припекло сонце, розтанув сніг, і ярком потекла вода.
Шумить бурхливий потік, стоять перед потоком Андрійко і Ніна. Та ось Андрійко швидко перебрів через воду, став на протилежному березі. Подивився хлопчик на Ніну, й соромно йому стало. Бо він же в чобітках, а Ніна в черевичках. Як же вона перейде?
«Ой, як недобре я зробив, - подумав хлопчик. – Чому я зразу не побачив, що Ніна в черевичках?»
Андрійко перебрів потік назад, підійшов до Ніни і каже:
- Це я хотів довідатись, чи глибоко. Бо переправлятися будемо вдвох.
- Як? – здивувалась дівчинка. – Адже я в черевичках.
- Сідай мені на спину, - сказав Андрійко.
Ніна сіла на спину Андрійкові, й хлопчик переніс її. (В.Сухомлинський)

1. До якого жанру належить прочитаний твір? Вибери і обведи правильний варіант.
А вірш
Б оповідання
В казка

2. Про кого розповідається в тексті? Запиши.
_____________________________________________________________________

3. Віднови послідовність речень відповідно до змісту твору. Впиши цифри у порожні клітинки.
□ Хлопчик переніс дівчинку на протилежний берег.
□ Андрійко і Ніна поверталися зі школи.
□ Подивився хлопчик на Ніну, й соромно йому стало.
□ Андрійко швидко перебрів бурхливий потік.
□ Хлопчик перебрів потік назад і підійшов до дівчини.

4. Чому Андрійкові стало соромно? Запиши.
______________________________________________________________________

Чому липень липнем назвали

         Було тихо й спекотно. Над водою бабки літали, на кущах ягоди червоніли, понад квітами бджоли гули, сік-нектар збирали.
          Все було так, як повинно бути в місяці липні.
           От тільки сам липень був чимось не задоволений. Сонце яскраве -преяскраве, небо чисте, безхмарне, а липень хмурився.
                -- І чого мене так назвали? – думав він. – Незрозуміло. Всі брати-місяці правильно звуться. Січень – снігом січе, травень – трави жене, жовтень – лист фарбує. Чому ж мене липнем назвали? Може спитати кого-небудь?
                  Побачив пташку і питається:
                  -- Скажи, будь ласка, як тебе звуть – величають?
                  Нічого не відповіла пташка, за мухою погналася, кинулась ліворуч, кинулась праворуч,клацнула дзьобом – і немає мухи.
                   -- Мухоловка, -- здогадався липень…
                   Дивиться він: на низеньких кущиках ягоди чорніють. Не питаючи, відразу дотямив – чорниця визріває.
                   -- Усіх, усіх як треба звуть, -- зітхає липень, -- тільки чому мене липнем назвали?
                  --  Липнеш до всіх, от і назвали, пробурчав старезний пеньок, що куняв на осонні.
                   -- От воно що, -- обурився липень, -- липну до всіх… -- І стало йому гірко, тяжко від такої несправедливості. Зітхнув бідолаха. А навкруги так гарно, сонце  яскраве, повітря духмяне, чи то медом пахне, чи то липа цвіте…
                  -- Липа цвіте? Так, справді, липа цвіте… От воно що, -- зрадів липень, --  тому мене липнем назвали, що в цей час липа цвіте.
                    Над водою бабки літали, на кущах ягоди дозрівали. Понад квітами бджоли гули, а на узліссі липа цвіла. Все було так, як і повинно бути в місяці липні .     
 (226слів)                                                                                                    І Прокопенко   
   
1.     Яка основна думка твору?
________________________________________________________________
2.     До якого жанру відноситься цей твір?     
________________________________________________________________
3.     Підкресли в тексті кінцівку.
4.     Напиши, чим тобі подобається місяць липень.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тексти для аудіювання у 2 класі

Наш сад

         На шкільне подвір'я в’їхала підвода. На возі сиділи старий садів­ник Влас Григорович і Володя.
         Діти оточили підводу.
         - Раз ви таке діло хороше задумали, - сказав дід Влас, - я вам найкращих саджанців смородини та аґрусу привіз. Зараз ми їх прико­паємо, щоб коріння не посохло. А ви після уроків, коли пообідаєте, за роботу. Дерево любить, щоб його зразу ж у землю. А як будете саджа­ти кущі, то добре втоптуйте землю навкруги, щоб земля за коріння взялася.
         Тільки задзвонив дзвоник з уроків, діти відразу ж кинулися по домівках. Незабаром вони повернулися з лопатами в руках.
         І от взялися діти до роботи. Вчителька Ольга Павлівна порадила молодшим школярам розділитися по троє: один тримає саджанець, а двоє засипають коріння землею і втоптують її.
         Незабаром всі кущі були посаджені
(Лаврін Гроха).
(126 слів)
Завдання
1. Ким працював дід Влас?
         а) Садівником.
         б) Сторожем.

2. Для чого саджанці прикопали?
         а) Щоб вони не зав’яли.
         б) Щоб коріння не посохло.

3. Куди побігли діти після школи?
         а) До шкільного саду.
         б) Додому пообідати.

4. Коли діти садили кущі?
         а) У вихідний день.
         б) Після уроків.
Самому вовка не побороти
(Болгарська народна казка)
         Вовк забрався в кошару й украв старого барана. Йде вівця і плаче. Зустріла її коза й питає:
         - Чого ти так гірко плачеш?
         - Як же мені не плакати? Вовк мого батька з’їв. Немає його біль­ше на світі, тільки дзвіночок залишився. Піду розправлюся з вовком.
         - І я піду. У мене роги гострі.
         А вівця так розхвилювалася, що з горя й страху не має.
         - Не треба, - каже, - я й сама з ним упораюсь.
         Іде далі, зустріла собаку. Узнав той про її горе й каже:
         - І я з тобою піду. У мене вовк двох братів загриз. Ти почни з вовком бійку, а я скочу йому на спину і загризу його.
         - Не втручайся в мою справу, - каже вівця. - Я зараз так розлю­тувалася, що одним ударом його на землю повалю.
         Пішла вівця битися з вовком сам на сам, а вовк її і загриз.
         Вибігла коза помститися за подругу, вовк і її з’їв.
         Пішов собака в ліс за братів помститися і теж додому не повер­нувся.
         А вовк бігає лісом та й думає: "Хоча б не здогадалися всі вівці, всі кози і всі собаки напасти на мене разом. Ну, тоді мені й не жити!"
         (191 слово)
Завдання
1. Чому плакала вівця?
а) Вовк з’їв її дітей.
б) Вовк з’їв її батька.

2. За що собака хотів помститися вовкові?
а) Бо той загриз його братів.
б) Бо вовк загриз його друга.

3. Чому загинули вівця, коза і собака?
а) Тому що вовк був сильнішим.
б) Тому що тварини билися з вовком поодинці.

4. Чого боявся вовк?
а) Щоб усі вівці, кози й собаки не напали на нього разом.
б) Щоб не натрапити йому на мисливців.
Аудіювання 2 клас І семестр
1. Послухай текст.
Боягузка
Валя боялася мишей, жаб, павуків, гусені. Усі її так і звали — боягузка.
Одного разу діти гралися в піску. Разом з ними був і малий Андрійко. Він ще не вмів ходити, а тільки повзав.
Раптом хтось закричав:
— Кудлай з ланцюга зірвався! Бережіться, діти!
Усі кинулися тікати. Валя побігла в садок і зачинила хвіртку. На піску лишився малий Андрійко.
Собака наближався до Андрійка. Валя вискочила з хвіртки і затулила собою Андрійка.
Великий злий собака біг прямо на Валю.
Валя кинула в нього совком і закричала:
— Йди геть!
Тут підбіг сторож і забрав собаку. Валя заплакала.
—Чому ти плачеш? — запитали діти.
—Я дуже злякалася... — сказала Валя.
За Н.Артюховою
Виконай тестові завдання:
1.   Де гралися діти?
   а) У піску.
   б) У садку.

2.  Якою була кличка в собаки?
   а) Рекс.
   б) Кудлай.

3.  Чому Андрійко не втік від собаки?
           а) Бо не помітив собаки.
           б) Бо не вмів ходити.

4.  Чи справедливо діти називали Валю боягузкою?
  а) Так, бо вона всього боялася.
   б) Ні, бо вона забула про страх і затулила Андрійка від собаки.

Немає коментарів:

Дописати коментар