ПЕРЕГЛЯНУТИ відеоурок та виконати завдання уроку
https://www.youtube.com/watch?v=u1XbiR94K-EОпрацювати завдання
Варіант 1
1. Початковою формою дієслова є: (1 бал)
А) теперішній час;
Б) неозначена форма;
В) число.
2. У реченні прислівники виконують роль: (1 бал)
А) підмета;
Б) присудка;
В) другорядного члена.
3. Вибери групу слів, яку складаються тільки прислівники: (1
бал)
А) веселий, ясно,
ніжний:
Б) дружно, весело, щиро;
В) сміливий, слово,
чудовий.
4. У якому рядку записані дієслова тільки минулого часу? (1
бал)
А) Читає, біжить,
сказав;
Б) напише, мріє,
перегорнув;
В) чекала, стихло,
мандрувала.
5. Добери до прислівників антоніми. (1 бал)
Ліворуч -
Високо -
Вчора -
Ззаду –
6. Від поданих іменників утвори дієслова в
неозначеній формі дієслова: (1 бал)
Догляд
-
Хвороба -
Стрибок -
7.
Постав дієслова в 2 особу однини : (2 бали)
Косити
-
Збирати
-
Ловити
-
Читати –
Писати -
8. Закінчи речення,
добираючи однорідні прислівники. (2 бали)
Читати
вірш необхідно ______________,____________, _________________._______________.
Свою
думку треба висловлювати _______________, ________________ , ________________ .
9. Зміни текст так, щоб події відбувалися в минулому часі. (2
бали)
Біля моєї хати
цвітуть мальви. Вузенька стежка біжить до криниці. Там росте калина,
шумить молоденька тополя. За хатою цвітуть вишні і яблуні.
Варіант
2
1. Прислівник – це…(1 бал)
А) незмінна частина
мови;
Б) змінна частина мови;
В) граматична основа
речення.
2. У реченні дієслово найчастіше буває: (1 бал)
А) підметом;
Б) присудком;
В) другорядним членом.
3. Дієслова минулого часу змінюються за: (1 бал)
А) особами і числами;
Б) особами і родами;
В) числами і
родами.
4. У реченні прислівники найчастіше зв’язані з: (1 бал)
А) іменниками;
Б) прикметниками;
В) дієсловами.
5. Від поданих іменників утвори дієслова в неозначеній формі
дієслова: (1 бал)
Малюнок
-
Зустріч -
Дружба –
6. До
поданих прислівників добери близькі за значенням. (1 бал)
Холодно -
Радісно -
Швидко -
Гарно
-
7. Постав дієслова в 3 особу однини: (2 бали)
Косити
-
Збирати
-
Ловити
-
Читати –
Писати -
8. Закінчи речення,
добираючи однорідні прислівники. (2 бали)
Розмовляти
по телефону потрібно ___________, ____________ , ______________,
__________________.
Писати в зошиті треба
______________, __________________ , __________________ .
9. Зміни текст так, щоб події відбувалися в теперішньому часі. (2 бали)
Весна співала навкруги, бриніла ніжним вітерцем.
Усе в лісі раділо, а береза плакала. Берези, з яких брали
багато соку, засохли і швидко загинули.
Дієслово
І варіант
1.Познач правильну кінцівку твердження
Дієслово-це частина мови,яка називає:
а) предмет ;
бдію предмета ;
в) ознаку предмета.
2.Познач стовпчик,у якому всі слова є дієсловами теперішнього часу:
а) дрімав , спала , покотилось
б) прочитаю, встану , защебече
в) говорю, відповідає, лежать
в) говорю, відповідає, лежать
3.Вибери правильне твердження: Не з дієсловами пишеться
а) через рисочку ;
б) окремо;
в) разом;
4.Постав дієслова,подані в початковій формі, в формі теп.,мин.,майб. часів і вказаній особі та роді:
Неозначена форма
теп.час (ІІ ос., одн)
мин.час (ч. р.)
майб. час (ІІІ ос., мн.)
теп.час (ІІ ос., одн)
мин.час (ч. р.)
майб. час (ІІІ ос., мн.)
Читати ______________________________________________
Сміятися ______________________________________________
Летіти
______________________________________________
______________________________________________
5.Добери і запиши дієслова,якими можна замінити подані сполучення слів.
Пекти раків-___________________________________
Дерти носа-____________________________________
Замилювати очі-________________________________
6. Склади з поданих слів розповідне речення.Запиши його.Підкресли головні члени речення.
Сонною,ніч,землею,стояла,над,темна.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.Запиши текст, поставивши дієслова в потрібній формі.
Український вишитий рушник.Як багато (промовляти ) нам це слово!Без рушника ніде не (обходитися ) люди.Щодня ним (витирати) руки й обличчя .Рушник завжди був при руці .Тому від слова «рука »він і (отримати) свою назву.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Розбери за будовою слово: рушник, надземний, обговорили.
ІІ варіант
1.Познач правильну кінцівку твердження
Дієслово-це частина мови,яка відповідає на питання:
а) хто? Що ? ;
б) що робить? Що буде робити? ;
в) який?яка? які ?
2.Познач стовпчик,у якому всі слова є дієсловами майбутнього часу:
а) дрімав, покотилося, спала
б) прочитаю, защебече, встану
в) говорю, відповідає, лежать
б) прочитаю, защебече, встану
в) говорю, відповідає, лежать
3.Вибери правильне твердження: Найчастіше у реченні дієслово пов’язане з :
а) прикметником ;
б) іменником ;
в) числівником ;
4.Постав дієслова,подані в початковій формі, в формі теп.,мин.,майб. часів і вказаній особі та роді:
Неозначена форма
теп.час (І ос., одн)
мин.час (ч. р.)
майб.час (ІІІ ос., мн.)
Писати ______________________________________________
Вмиватися ______________________________________________
стояти
_____________________________________________
_____________________________________________
5.Добери і запиши дієслова,якими можна замінити подані сполучення слів.
Пасти задніх-___________________________________
Розбити глека-____________________________________
Намилити шию-________________________________
6. Склади з поданих слів розповідне речення.Запиши його,вставивши в словах пропущені букви.Підкресли головні члени речення.
Засвітилися, у ,яскраві ,небі ,зірки,нічному.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.Запиши текст,поставивши дієслова в потрібній формі.
Як він (співати),цей шалений соловей !Голос його то (затихати),то (бриніти ) на самій
Високій ноті,то раптом (заливатися) треллю.Назустріч цій пісні (розчинятися) вікна.Перехожі (зупинятися) на вулицях. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Розбери за будовою слово: соловей, підводний, списала.
Прислівник
1.Незмінна частина мови, що характеризує
ознаку дії або пояснює, де, коли відбувається дія, куди вона спрямована,
називається:
А) Дієсловом;
Б) Прислівником;
В) Прийменником.
2. Прислівник відповідає на питання:
А)
Який? Яка? Яке? Які?
Б)
Скільки? Який? Котрий?
В)
Де? Куди? Коли? Як?
3. Прислівники у реченні пов’язані з:
А)
Іменниками;
Б) Прикметниками;
В)
Дієсловами.
4. У реченні прислівники виконують
роль:
А)
Головних членів;
Б)
Другорядних членів.
5.Прислівники утворюються від
прикметників зо допомогою:
А)
Суфікса;
Б)
Префікса;
В)
Кореня.
6. Вибіркове списування (випиши лише прислівники).
Полями і ярами, лісами і луками в зеленому одязі йде по
рідній землі весна-красна. То посіє дрібненький теплий дощик, то погладить всі
дерева і кущі легеньким вітерцем. А то прикрасить все навколо чарівним килимом
із прекрасних квіточок. Ось перше завдання й буде присвячене першим весняним
квітам.
7. Уважно прочитайте вірші-загадки і випишіть прислівники
за групами
Де? Як? Коли?
Я – кульбабка, гарна квітка,
Всюди квітну рясно влітку.
Ось корона золота,
Вся дівоча в ній краса.
Я – квіточка, блакитні очі маю,
Здавна проліском зовусь.
В лісі першим розцвітаю,
Навіть снігу не боюсь.
Рано підбіл зацвітає,
Іншу дивну назву має.
Мати-й-мачуха звуть ще ті квіти,
Знизу листочки в них здатні зігріти.
Зверху холодні, гладенькі вони,
Горять золотисті вогні навесні.
Взимку листя моє не замерзає,
Навесні синіми квітами рясно землю вкриває.
Я – улюбленець українського народу,
Я – «переможець», бо зеленію в негоду.
Немає коментарів:
Дописати коментар